Niveluri și metode de predare
De peste 20 de ani Centrul Cultural German Timişoara este cunoscut și recunoscut pentru oferta sa de cursuri de limba germană pentru adulți, adolescenţi și copii și pentru posibilitatea oferită tuturor celor care doresc să își definitiveze studiul limbii germane cu un examen Goethe-Institut.
Metoda de predare
După principiile metodei comunicative, cursurile vizează dobândirea competenţelor de înţelegere, vorbire şi scriere a limbii, fără a neglija gramatica, ortografia, exersarea vocabularului şi a exprimării orale. De asemenea nu lipsesc activităţile practice: proiecte, discuţii, jocuri, lucrul individual sau în grupuri mici. La cursurile noastre limba de predare este în general limba germană, pentru că ne dorim să îi pregătim pe cursanţii noștri cȃt mai temeinic pentru confruntarea lor cu viitoarele situaţii de viaţă autentice.
În vederea atingerii acestui obiectiv profesorii noștri participă permanent la cursuri de perfecţionare, unde iau cunoștinţă cu ultimele tendinţe din domeniul predării limbii germane ca limbă străină.
Niveluri
Structura cursurilor Centrului Cultural German corespunde nivelurilor Cadrului Comun European de Referinţă (CCER) pentru limbi. Descrierea acestor niveluri de competență lingvistică o puteţi găsi mai jos.
Astfel structura noastră de curs prevede:
(UD = unitate didactică de 45 de minute)
A1-A2
Utilizare elementară (240 unități didactice)
- A1 – 120 UD Modul A1.1 (60 UD) și Modul A1.2 (60 UD)
- A2 – 120 UD Modul A2.1 (60 UD) și Modul A2.2 (60 UD)
B1-B2
Utilizare independentă (ca. 600 UD)
- B1 – 180 UD Modul B1.1 (60 UD), Modul B1.2 (60 UD) și Modul B1.3 (60 UD)
- B2 – 180 UD Modul B2.1 (60 UD), Modul B2.2 (60 UD) și Modul B2.3 (60 UD)
C1-C2
Utilizare competentă (ca. 780 UD)
- C1 – 180 UD Modul C1.1 (40 UD), Modul C1.2 (40 UD) și Modul C1.3 (40 UD)
- C2 – 240 UD Modul C2.1 (40 UD), Modul C2.2 (40 UD), Modul C2.3 (40 UD) și Modul C2.4 (40 UD)
*Nu este obligatorie parcurgerea tuturor modulelor pentru a atinge un nivel. Învățarea unei limbi străine depinde foarte mult de motivația personală și de timpul investit în afara orelor de curs. Pentru a vedea unde vă situați, aveți posibilitatea efectuării unui test în perioada de înscriere.
**Participarea la examene nu este condiționată de participarea la cursuri.
Descrierea nivelurilor de limbă
A1 | Poate să înțeleagă și să utilizeze expresii familiare și cotidiene, precum și enunțuri foarte simple. Poate să se prezinte sau să prezinte pe cineva, să formuleze și să răspundă la întrebări referitor la detalii despre persoane. |
A2 | Poate să înțeleagă fraze izolate și expresii frecvent utilizate în domenii de interes nemijlocit (de exemplu, informații legate de persoană și familie sau de activitatea profesională). Poate să comunice în situații de rutină printr-un schimb de informații familiare și uzuale. Să ofere cu mijloace simple datedespre țara sa, pregătirea sa profesională, mediul său înconjurător apropiat și să descrie lucruri care corespund nevoilor sale imediate. |
B1 | Poate să înțeleagă elemente esențiale când este utilizat un limbaj standard clar pe teme familiare legate de muncă, școală, timpul liber etc. Poate să facă față în majoritatea situațiilor din timpul unei călătorii în spațiul lingvistic respectiv. Poate să se exprime simplu și coerent pe teme familiare și din propriile domenii de interes. |
B2 | Poate să înțeleagă ideile principale din texte complexe sau abstracte; înțelege de asemenea discuții de specialitate în propriul domeniu de activitate. Poate comunica spontan și fluent, astfel încât conversația cu un locutor nativ să nu presupună efort pentru nici unul dintre interlocutori. Se poate exprima clar și detaliat într-un spectru tematic larg. |
C1 | Poate să înțeleagă o gamă largă de texte lungi și complicate și să sesizeze semnificațiile implicite. Poate să utilizeze limba cu eficacitate și spontaneitate în viața socială, profesională sau academică. Se poate exprima cu privire la teme complexe într-un mod clar, bine structurat și detaliat. |